De ce este un risc daca nu il schimbi? Deoarece caldura afecteaza uleiul din interiorul unei cutii automate, scazand-ui semnificativ proprietatiile de lubrifiere acest proces duce la randul sau la deteriorarea pieselor din cutia de viteze automata.
Sistemul de suspensie este un mecanism care face legatura intre roti si caroseria autovehiculului. Sistemul de suspensie transmite uniform fortele (greutatea) ce actioneaza asupra autovehiculului catre suprafata de rulare (sosea) si, in acelasi timp, il izoleaza de fortele ce apar dinspre calea de rulare, imbunatatind astfel confortul si manevrabilitatea acestuia.
Elementele suspensiei sunt :
Este bine de stiut ca, in oricare din urmatoarele situatii: franare, accelerare sau virare, sistemul de suspensie trebuie sa-si pastreze fermitatea, mentinand in acelasi tip toate anvelopele in contact cu solul. Arcurile si bara stabilizatoare suporta greutatea vehiculului mentinand pozitia corecta a acestuia fata de drum (inaltime).
Arcurile au si rolul de a prelua socurile provenite din imperfectiunea carosabilului. Articulatiile si prinderile fac legatura intre autovehicul si carosabil, conducand forta de tractiune si mentinand rotile intr-o pozitie corecta in raport cu caroseria. Rolul amortizorului este de a asigura mentinerea unui contact bun cu suprafata de rulare, atenuand efectul vibratiilor rotilor si a caroseriei din cauza denivelarilor din carosabil.
Bucsele sunt piesele responsabile cu silentiozitatea masinii, izoland habitaclul de zgomotul de rulare. Buna functionare a acestor componente ale sistemului de suspensie determina in mare parte gradul de confort al masinii, sporind astfel placerea de a conduce.